RESULTATS

2012-2013 



CONSTRUCCIÓ DEL MODEL D'ULL ARTIFICIAL


     Pel que respecta a la maqueta, ja està finalitzada i permet veure els elements bàsics de l’ull, així com el seu funcionament i la posibilitat d’explicar algunes afeccions oculars, com la miopia i la hipermetropia.


EXPERIMENTS DE CAMP


EXP.01 - CEC PER UN DIA

     Pel que respecta a la jornada "Cec per un dia", els resultats obtinguts fins al moment són els següents:

TACTE

    El tacte és un dels sentits que més hem utilitzats en aquest experiments ja sigui amb objectes del bosc, cotidiants (taula 1), entre d'altres. Hem pogut observar que els del bosc han sigut més simples que alguns cotidians, tot i que suposem que això és a causa de que és més simple ja que no hi ha tanta varietat d'objectes.


Taula 1. Resultats del temps de reconeixement d'un determinat objecte utilitzant el tacte com a sentit alternatiu a la vista


OÏDA


     Pel que respecta a la prova d'endevinar la posició de diferents objectes a partir d'escoltar un so, en aquest cas, una música, hem vist que la oida és el seu millor sentit.

     En canvi, per a la identificació de persones a partir de la veu, si aquesta ha estat alterada, en aquest cas, per una cançó, ha costat més de reconeixer-la, però al final la resposta ha estat positiva.


GUST


     Els resultats obtinguts pel que respecta al gust es poden consultar en una taula (taula 3).

     La majoria d'aliments que es van tastar van ser endevinats en temps relativament curt, encara que d'altres, potser menys coneguts, s'ha trigat més en saber què eren.

Taula 3. Resultats del temps de reconeixement de determinats aliments pel seu gust, com a sentit alternatiu a la vista.



SISTEMA D'ADVERTÈNCIA PER A CECS


Un cop havent finalitzar l'invent, podem comentar els resultats obtinguts:

Pel que respecta a la maqueta (fig. 1), representa una cruïlla amb un semàfor i una altra sense. Al costat del primer, sota la vorera hi ha una peça vermella on està amagat un sensor que detectaria el pal de la persona cega en arribar, just abans de creuar el carrer. El semàfor està construït amb una planxa de fusta i tres leds que representaríen els llums del mateix. Tot el sistema està connectat amb un microprocessador, i aquest a l'ordinador on es fa el control del funcionament mitjançant l'ús d'un programari.


Fig. 1. Visió general la maqueta



En relació a la part electrònica, un dispositiu que tan sols s'activa amb un pal especial que portaria el cec, aquest tindria una peça de metall a la punta, aquest activaria el mecanisme i per tant sonaria en el moment que pot travessar i quan estar a punt de canviar de color. Creiem que això a més de ser útil per el cec ja que l'avisaria quan pot travessar i quan no.





Sistema 1 . Sensor es disposa al carrer 

El mecanisme emissor està instal · lat al marge de la vorera, a la zona rugosa de pas de vianants. Està pensat per a l'encreuament de carrers amb i sense semàfors . 

En el primer cas, el sensor emissor es posa en contacte amb el sensor d'activació situat a la base del bastó del rastreig . Quan el invident arriba a la punta de la vorera connecta dos sensors, provocant un canvi en el cicle del semàfor, situació que provoca que el sistema de vibració situat a la part superior del bastó s'activi , de manera que la persona invident rebi l'avís que pot passar . 

En cas d'encreuament sense semàfor, el sistema anirà acompanyat d'unes llums tipus LED situades a banda i banda del pas de vianants, les quals parpellejaran com avís als cotxes quan el vianant es prepari per creuar i es mantindran enceses durant el temps d'encreuament . Aquesta senyalització s'activa de la mateixa manera que el cas anterior . 

Per a més informació sobre aquests prototips , podeu consultar el següent vídeo:


 
Sistema 2 . Sensor sobre el peu del semàfor

 El segon sistema es va plantejar un cop realitzada una reunió amb l'Ajuntament d'Argentona ( Barcelona ) . en ella es va plantejar el sistema, però es va comentar el cost d'obra pública important . Es van valorar alternatives , una de les quals és la que s'ha traspassat al nou prototip. 

Per tant, en comptes de que el sensor emissor es trobi disposat al carrer, aquest es situarà instal · lat al peu del semàfor ( en cas d'encreuament amb semàfor ) o en un pivot vertical ( en cas d'encreuament sense semàfor ), de tal manera que el funcionament serà el mateix , però de tipus fil, però amb la conseqüent reducció del cost d'obra pública, ja que aquesta serà nul · la o molt reduïda .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada